Tuesday 29 January 2013

Bertugas di PESTA BUKU 1 MALAYSIA PWTC

Assalamualaikum w.b.t..

Alhamdulillah seinfinity syukur dirafakkan kepada Allah s.w.t masih memberikan kita nikmat dan Islam dalam hati.. Atas setiap helaan nafas dan udara dan di sedut, jangan lah kita angkuh pada-NYA..

Hari ni, boleh dikatakan seluruh hariku di habiskan di PWTC. Sebagai staf yang bekerja di syarikat penerbitan buku, kami semua pasti tidak akan terlepas dari bertugas apabila setiap kali pesta buku diadakan. Tak kira lah kecil ke besar ke atau yang antarabangsa. No Compromy..

Kali ni Pesta Buku 1 Malaysia bermula 30 Januari hingga lah 3 Februari 2013 yang diadakan di PWTC Kuala Lumpur. Jadi hari ni telah bermula lah kerja-kerja persiapan booth di sana. Bertolak dari ofis pukul 11 pagi. Seramai 20 orang krew berbondong-bondong ke PWTC dari marketing department nya, promosion, corporat communication department sampailah kepada reporter.. Sayalah tu kan.. ^^. Semuanya turun pada sebagai 1 team dan lebih kepada sebuah keluarga sebenarnya.

Ini pengalaman baru bagi saya sebagai wartwan pelatih yang hanya baru beberapa bulan saja menjadi anggota keluarga Galeri Ilmu Media Group. Memang best walaupun teramatlah letih. Memang letih sangat-sangat lah. Sudahlah sebelah petangnya saya sepatutnya ada assigment di NAZA Showroom Petaling Jaya dan event tu sampai malam pulak tu. Tapi sebenarnya saya tak nak sangat pegi sebabnya ada DINNER sekali dengan VVIP, disebabkan imej dan fikrah yang saya bawa begini, jadi saya mohon pada Allah supaya bukan saya yang buat liputan untuk event tu. Walaupun saya tahu peratus untuk saya tak pergi amatlah tipis, tapi DOA tu SENJATA umat Islam kan dan hanya doa yang mampu mengubah sesuatu perkara yang telah ditetapkan ke atas kita tidak akan berlaku.  Saya hanya mohon dalam hati. ^^

Hanya seperkara je yag boleh selamatkan saya, kalau saya balik LAMBAT dan sebelum jam 4 petang. Saya doa sungguh2 supaya kerja-kerja ni semua habis lambat walaupun pada mulanya jangkaan akan habis sebelum pukul 3.

Ada banyak booth kali ni, PTS, Telaga Biru, Storm Reader, Inteam Publishing, Mustread, Karangcraft dan banyak lagi tak larat nak tulis semuanya.. Ehe.. Macam-macam yang perlu dibuat, gantung banting, kelas dan susun buku, macam-macamlah.. Yang paling best masa tiup belon, happening giler.. Belon tu nak hias booth kitorang lah nak kasi gempak sikit.. Gempak lah sangat kan..^^




Tengoklah gambar kat ditatas tu, meriah kan?? ^^



Tengok-tengok jam dah pukul 4. YA ALLAH, assigment! Dah lah tak inform pape dekat editor. Dalam hati habislah "kena" nanti.. Cepat-cepat mesej bagitau. Redha je lah apa nak jadi kan.. Yang penting dah TERLEPAS.. Tu tandanya Allah makbulkan doa.. ^^

Pukul 6 petang, dah gerak nak balik ofis semula. Tarikh saya bertugas semula pada 31 Januari. Dari pukul 8 pagi hingga 10 malam kena berkampung kat sana lah jawabnya..^^

Jom sahabat-sahabat ke PESTA BUKU 1 MALAYSIA di PWTC bermula 30 Januari hingga 3 February. Kalau datang tu jangan lupa berkunjung ke booth Galeri Ilmu ok.. ^^

Salam Sayang Fillah..

No comments: