Sunday 27 January 2013

Muslimah.. "Mahalkan" Dirimu,,

Lelaki hantar chat "Assalamualaikum..ukhti mmg pakai purdah ke" dan soalan2 yg sewaktu dgn nya lah..

Perempuan tu ckp dlm hati "Eh..ada lelaki hantar chat..nak balas ke tak, nak balas ke tak..kalu aku tak balas..nanti dia ckp aku sombong plak"..

Memang patut perempuan tu kene sombong, sbb sombong itu lh yg Allah suke walaupun manusia tidak suke..kalau mmg dia ada hti kt seorang perempuan tu, tentu Allah sendiri yg akan jage hati dia utk muslimah tu..jgn ada ragu2 tentang keadilan Allah..Perempuan yg baik utk lelaki yg baik..

Kena faham sombong yg ALLAH suke 2 dalam situasi mcm mane..sombong yg ALLAH suke ialah dlm situasi apabila diusek2 dan diganggu lelaki yg bukan mahram, patut ke kamu sebagai wanita melayan lelaki ajnabi konon alasan sbb tknk ada lelaki ckp kamu sombong?? hanye Lelaki yg jahil akan berkata demikian..jika kamu layan lelaki ajnabi tanpa ada kepentingan..nanti akan menimbulkan fitnah dan perkara2 yg dpt menjatuhkan maruah kamu sebagai wanita..tp bile kamu tidak layan usikan/gangguan lelaki bukan mahram 2, tentu dia akn kate sombong kn?? Tkpe..asalkan sombong 2 yg ALLAH suke..

Wanita itu mahal dan m'punyai harga diri yg tinggi, jgn letak kan diri di tempat yg tidak sepatutnya..


:: Pesanan ini khas ku tujukan kepada insan yg bergelar MUSLIMAH..

No comments: